fredag 8 oktober 2010

Manligt vs kvinnligt = humor för alla!

Jag: Alltså, hur länge till ska ni tjejer gå på den där strumpbyxebluffen?

Emily:
Vadå?

Jag:
Det är ju en patriarkal fälla för att få er att köpa kläder som är designade att gå sönder hela tiden så ni tvingas köpa nya. Hur kan man fortsätta köpa ett plagg som går sönder vid varje användning?

Emily:
Ja – de är ju av nylon! Vilket material tycker du att de skulle tillverkas i?

Jag: Kevlar tycker jag är bra. Det är slitstarkt.

Emily:
Mmm, för det är ju mjukt och smidigt.

Jag:
Det är dags att vi tar fajten för kevlarstrumpbyxor! Å-Å-Å TJEJER, VI MÅSTE HÖJA VÅRA RÖSTER FÖR ATT HÖRAS!

Emily:
Jag tycker nog du ska ta och sänka din röst.

/K

3 kommentarer:

  1. Med sådan här humor täcker du in 100% av befolkningen. Det är en bra täckning. Alla ska med!

    SvaraRadera
  2. Dumma tjejer som inte uppskattar hjälp.

    SvaraRadera