torsdag 30 september 2010

Bortsupet

Hej Kristofer!

Så ikväll var jag ute på krogen och kånkade mitt manus från Bonniers med mig, komplett med redaktörens noggranna blyertsanteckningar i marginalen, och vi var på Riche och Oskar sa: ”Så det där är alltså ditt manus som du släpar runt på?"

Och jag sa att jo, det är det.

Och han sa, ”Du är inte rädd att du kommer supa bort det?”

”Det skulle vara typiskt mig”, sa jag. ”Som han som jobbade på Apple som var ute och söp och glömde sin iPhone 4-prototyp på bardisken.”

Och Oskar sa, ”Jag gillar hur höga tankar du har om ditt manus.”

”Det skulle bli exakt samma uppmärksamhet! Reuters, TT, det skulle bli en världsnyhet i alla medier”, svarade jag.

Nämnda manus bars för övrigt runt i en grönvit Konsumkasse för den rätta touchen av arbetarförfattare. Och för att förlaget hade slut på förlagskassar.

/K

2 kommentarer:

  1. Tänkte bara säga att om man skapat en blogg som leder till att en tonårig tjej i sitt disträa zappande på nätet inte bara sträckläser hela skiten efter att ha hittat den, utan också spar de bästa bitarna i ett textdokument - då har man lyckats. Med någonting. Grattis.

    SvaraRadera
  2. Men va fan! Du är tillbaka!

    P.S Det innebär att JAG oxå är det!

    /TGRBY - ett straff är inte ett straff, det är en belöning

    SvaraRadera