onsdag 22 september 2010

Kristoffer Ahlström, han med två f


Hej Kristofer!

Här är en tidning som jag gillar och försöker skriva i så ofta det går. I nya numret har jag en artikel om de inre mekanismer som styr varför vi människor delar in oss i polariserade grupperingar, till exempel hund- och kattmänniskor.

Det blev rätt kul och popvetenskaplig läsning – särskilt med tanke på att min förra artikel för samma tidning handlade om sambandet mellan årstid och självmord – och den fick spinn hos SVT, DN, GP och Aftonbladet på ett sätt som skulle få Max Lagerbäck att slå kullerbyttor (branschreferens!).

Nästan lika intressant är att numret även innehåller en intervju med Kristoffer Ahlström, min nästannamne som släppt en bok om magkänsla. Han vårdar vårt nästangemensamma namn föredömligt. Det kunde varit etter värre.

Som min gamla kontorsgranne Henrik Emilsson som tvingas dela namn med departementssekreteraren som jämförde islam med nazism. Eller Filterreportern Erik Almqvist som förmodligen får ett och annat samtal från folk som druckit till sig nog med antirasistiskt mod på kvällen och fått nog av oliktänkande.

När jag tänker efter så är det kanske jag som borde skämmas för vad Kristoffer Ahlström får höra och stå ut med: det blir nog inte många föreläsningar för honom när folk googlar hans namn och får upp mina inlägg om thailändskors underliv, till exempel.

Så, Kristoffer Ahlström, du kan skicka fakturan för uteblivna gig till mig.

/K

1 kommentar: