fredag 24 september 2010

Den nya modejournalistiken


Hej Kristofer!

Modejournalistiken kritiseras ofta för att den är för glättig för att tas på allvar, att den är helt konsumtionsdriven och inte vågar ta upp obekväma ämnen.

Därför är jag glad att se att Sofi Fahrman, av skärmdumpen från Aftonbladets hemsida av döma, skiter helt i alla konventioner och bara, ”Vill jag att min tidning ska handla om räddningen av chilenska gruvarbetare så ska den banne mig handla om räddningen av chilenska gruvarbetare! Alla som har ett problem med det kan DRA ÅT HELVETE!”

Så skriker Sofi Fahrman så det ekar över hela våning fem på Aftonbladet, i full brand av sitt påeldade sociala patos.

Nästa vecka ser jag fram emot ett gräv om Hugo Chavez reducerade maktbas i Venezuela. Så kan jag fimpa min Fokusprenumeration.

/K

3 kommentarer:

  1. Ha ha ha! Ja, tänk om.....

    SvaraRadera
  2. Men det fattar du väl, att det är ett modereportage: ”Stilen Hösten 2010 är svartmuskig, svettig och klaustrofobisk…”

    SvaraRadera
  3. Nästa vecka:
    BlondinBella gräver fram sanningen om framgången för främlingsfientliga partier i skåne....eller inte.

    SvaraRadera