torsdag 14 oktober 2010

Osvenskt!


Hej Kristofer!

Ett av mina viktigaste steg mot självförbättring är att bli lite mindre svensk. Allt man gör i vardagen som är stelt och trist brukar ju kallas att man är ”typiskt svensk”, följt av obligatorisk, uppgiven suck.

Typ: ”Så jävla typiskt svenskt att inte dricka av mjölken bara för att den passerat bäst före-datum!”

Men jag vill ju vara en skön kille, folk ska prata om mig och skaka klentroget på huvudet och säga, ”Han är så skönt jävla osvensk alltså”. Därför har jag frågat runt lite i min omgivning och fått följande tips på osvenska saker att sysselsätta mig med som är skönt osvenska:

- När det är dåligt väder kan du prova att gå ut och dansa i regnet. Håll ut armarna och snurra runt. Lycklig. Osvenskt.

- Gå på frigörande dans. Det är ju typiskt svenskt att inte våga släppa loss tycker jag.

- Folkmord.

- Svältdöd.

- D&G-kläder. Stora logos.

- Att inte stressa, utan att sitta vid cafébord och bara vara "som om tiden stod still".


Så om ni ser någon i italienska märkeskläder som dansar i regnet och växlar etnisk rensning med lattehäng så var inte rädda: det är bara Kristofer, ny och förbättrad.

/K

4 kommentarer:

  1. Varför inte bara vara lite STOLT att du är svensk i stället?

    SvaraRadera
  2. Åh fy fan jag får rysningar av tipsen.
    Vad är det för batikhäxor du rådfrågat?
    Nu saknas bara teppanyakihällen med kryddpastor som du vänder världsvant för en härlig osvensk touch.
    Nej, fram för det ursvenska som att äta hemgjorda rårakor till middag och lägga sig 21 så man är morgonpigg. Det min vän är fett osvenskt mannen!

    SvaraRadera
  3. Ska hålla utkik efter den där sköna killen! :)

    SvaraRadera