måndag 11 oktober 2010

Resan till Röda Sten

Hej Kristofer!

Just nu pågår ett vetenskapligt experiment där deltagarna i femhundra dagar sitter instängda i några trånga moduler vid institutet för biomedicinska problem i Moskva. Det har något att göra med att simulera effekterna av en resa till Mars.

Och nu vet vi följderna: av bilderna att döma förvandlas man till den alkoholiserade grannen i Beck-filmerna.

Den där sci fi-visionen av kommersiella resor till vår grannplanet känns därmed inte så himla lockande längre.

/K

3 kommentarer:

  1. Där kan vi prata om psykisk påfrestning. "Ska du ha dig en stänkare?", var 5:e minut i 500 dagar.

    SvaraRadera
  2. jag typ älskar dig. läste din gamla blogg också och blev såååå glaad så glad när jag hittade den här.
    känner mig dock efter denna upptäckt ännu mer i behov av svar på varför jag bara gillar män som är 30+ när jag själv är 17.
    :(

    SvaraRadera
  3. En annan möjlig tolkning är att grannen i Beck var med i pilotprojektet för denna studie. 500 dagar i zero G kan kanske förklara stödkragen. Halsmusklerna förtvinade totalt och spriten är hans enda möjliga väg till flykt från smärtan sen en överdos 94 ledde till indragen smärtmedicin.

    SvaraRadera