torsdag 3 mars 2011

Ute ur garderoben


Hej Kristofer!

Igår var det så dags. Till slut, eller äntligen, eller hur man nu ska uttrycka det. Min bok släpptes i butik, vilket ger mig exakt en veckas frist nu tills recensiondag och tidningarnas dom faller. För att fira detta anstånd hade jag en releasefest på krogen Marie Laveau igår. Egentligen gillar jag inte att vara i centrum. Min naturliga instinkt är att stryka längs väggarna, så att säga. Finns det en golvlist i rummet har jag redan claimat den som revir.

Men igår var en sådan där kväll när naturlagar sattes ur spel och det liksom fanns något fantastiskt i att under fyra timmar ha alla personer man älskar i omloppsbana. Vid sådana tillfällen blir man blind för de två år av maratonnätter, vargtimmar och ångestsvettningar som föranlett den här kvällen.

Eller så är det bara den där känslan som en bricka med örtlikör ger varje gång, det har jag inga empiriska bevis för.

Anyhow, här är den. Finns även på avbetalning för åtta kronor i månaden. Sant.

/K

PS. Om någon bloggläsare skulle vilja få sitt ex signerat - vilket jag förstått att det tydligen gör - så går det bra att maila mig på kristofer.ahlstrom@gmail.com så ordnar vi det på ett sätt eller annat. DS.

10 kommentarer:

  1. Ett stort grattis Kristofer, det är du värd! Får man fråga hur recensionerna har varit på boken?

    SvaraRadera
  2. Känner inte igen en enda av personerna på bilderna från Nöjesguiden. Är det dåligt eller ett tecken på sundhet?
    Grattis till boken i alla fall!

    SvaraRadera
  3. Köpte den lille rackaren idag. Nu skall jag sätta mig på dirty records och läsa den också. Får du mer av kakan för att jag betalade 300 spänn på bokia än om jag köpt den för 149 på nätet? Borde ju annars köpt två.

    SvaraRadera
  4. Olle: Trehundra spänn? Det är ju helt vansinnigt. Vad skulle NÅGONSIN kunna rättfärdiga ett 100-procentigt påslag? Vilka marginaler har man då att täcka, bokhandlaren i fråga måste ha grava spelskulder eller något.

    /K

    SvaraRadera
  5. >>calleism: Det är nog något som hedrar oss båda. Och tack!

    /K

    SvaraRadera
  6. >>Moa: Recensionsdagen för kvälls- och dagstidningar är som sagt på onsdag 9 mars. Däremot har det varit fem förhandsrecensioner i magasin. Om dessa ska jag berätta så småningom.

    /K

    SvaraRadera
  7. BLOGGA mer nu då, vi väntar ju!

    SvaraRadera
  8. För övrigt - vad gjorde du i 99 saker att göra innan man dör precis? Har du gjort skiten? Boken var för övrigt fantastisk. Den hade en ton som ropade Steinbeck till mig.

    SvaraRadera
  9. Men hallå.. nu får du väl ändå ge dig.
    Bloggaaaa.

    SvaraRadera
  10. >>Olle: Haha, jag var med som publikutfyllnad eftersom de spelade in i samma studio som ett annat program jag varit med och gjort. Hade alltså ingen aning om vad jag gav mig in på, eller hur det skulle bita mig i ändan så småningom. Oftast brukar jag bli bortklippt.

    /K

    SvaraRadera