fredag 8 april 2011

Tack för er goda smak

Hej Kristofer!

Så snart ens bok dyker upp på Adlibris så finns det en sak man räds mer än något annat: den där högerspalten som heter ”Personer som köpt denna bok har även köpt...”, ett slags inbyggd guilty-by-association-kolumn där man automatiskt sätts i sammanhang med de andra böckerna därute till höger. Skulle någon ha köpt din bok tillsammans med en bok om otrohet eller en självhjälpsbok om att lyssna till sin mage så är du för all framtid stämplad som att du och dina läsare är panikleende, navelskådande wellness-gör-det-självare.

Därför är jag väldigt glad över att se att ni, mina läsare, har en mycket väl godkänd smak (jodå, det går alldeles utmärkt att rangordna något så subjektivt som tycke). För detta hyllar jag er!

Och jo, jag inser även att detta kan ses som öppet mål för den som på pin kiv vill köpa min bok ihop med Coelhos nya.

/K

1 kommentar: