måndag 6 juni 2011

Das Student

Hej Kristofer!

Häromdagen satt jag på Riche och åt lunch med Jonas (som lagt sig till med en magnetisk skäggväxt) medan studentvagnarna dundrade förbi som tyska tanks i jakt på levnadsutrymme. Vi måste hålla hårt i livet, annars rycks det bort under våra fötter av personer som påstår att den ljusnande framtiden hör till dem.

Min student var rätt hopplös: tolv timmar på ett traktorflak runt, runt, runt i Visby medan Magnus Uggla sjöng om vikten av att vara kung i baren, men jag kan tänka mig att det limmade med mitt dåvarande jag. Jag tror att två personer skrev en hälsning i min studentmössa, och jag minns att jag gick i strumplästen hem från festlokalen fyra kilometer utanför Visby eftersom jag fått skoskav av lackskorna.

Detta fick mig att fråga Jonas om hans egen gymnasietid.

”Det var bara en person som skrev i min studentmössa”, sa han. Och den personen var hans datalärare.

Å andra sidan gav denna man en skriven hälsning från den äldre generationen som man kan bära med sig resten av livet: ”GÖR ALLTID BACKUP.”

/K

5 kommentarer:

  1. underligt att de inte nämnde din bok i kobra om gotland. Inte okej

    SvaraRadera
  2. ser fram emot en manodepressiv kaskadbloggning a la kristofer med massa inlägg nu!

    SvaraRadera
  3. Det här med att det senaste inlägget från dig är från 6:e juni, hur hanterar vi det?

    /

    M

    SvaraRadera
  4. Nu är det dags för ett nytt blogginlägg va?
    Ge publiken vad publiken vill ha....

    SvaraRadera
  5. Morrisseys Norge-uttalande väcker anstöt

    Publicerad i dag 15:51

    Den brittiske artisten och djurrättsaktivisten Morrissey, som bruka strö kontroversiella åsikter omkring sig, har kommenterat massakern i norska Utöya.

    På söndagens konsert i Warszawa sade sångaren till publiken att dödsfallen i Norge är "ingenting" jämfört med vad som sker på de stora snabbmatskedjorna.

    - Vi lever i en mordlysten värld, vilket händelserna i Norge med 97 döda har visat. Men det är ingenting jämfört med vad som händer på McDonalds och 'Kentucky Fried Shit' varje dag.

    Enligt Daily Mirror fick Morrisseys uttalande hård kritik av fansen på olika internetforum. Vissa skrev att de aldrig kommer att förlåta artisten. En talesman för sångaren sade i går att Morrissey inte kommer att kommentera uttalandet vidare, eftersom han anser att det talar för sig själv.

    /TGRBY

    SvaraRadera