torsdag 2 juni 2011

Sommar, sommar, sommar

Hej Kristofer!

Igår började dagen med att jag cyklade till Radiohuset på Gärdet. Jag ska inte hymla med det: jag hatar ljudet av min egen röst men jag älskar att prata. Man brukar ofta pratar om uttrycket "utseende för radio" men jag har nog en personlighet för radio. Så länge jag kan prata och slipper lyssna på vad jag säger så mår jag bra.

I alla fall. I kala, ogästvänliga studio 45 fyllde jag en timmas sommarprat om det som jag tidigare utannonserat: hyllningen till alla förlorare och outsiders och underdogs och andra presumtiva Torbjörn Flygt-titlar. Det blev rätt bra ändå tror jag. Men vi satte programmet utan musik så jag fick aldrig höra mina musikval. Mina musikval som dessutom är knutna till temat jag pratade om, nördigt nog.

Så här ser låtlistan ut som inte spelades:

Tom Petty – Even the losers (get lucky sometimes)
Shane MacGowan and The Popes – Lonesome highway
Tammy Wynette & George Jones – Two story house
David Bowie – Heroes
Autisterna - Himmelen
Richard Hawley – Tonight the streets are ours
Frida Hyvönen – Enemy within
Pascal – Galgberget

/K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar