söndag 9 januari 2011

Professionell godhet

Hej Kristofer!

Ett av mina nyårslöften är att bli en lite finare människa. Jag insåg att det finns rätt mycket cynism och missunnsamhet i den här branschen redan, så mina bidrag med de känslorna kändes överflödiga.

Nej, det är pay it forward-livsstilen som är min grej nu, ge blod fast jag är rädd för nålar och så vidare.

Jag försöker förklara detta för Parisa:

Jag: Du ska på festen på lördag va?
Hon: Ja!
Jag: Jag med. Jag är snäll och trevlig nu, det är mitt 2011-jag. Ingen mer bitterhet eller elitism. Jag kramar om alla!
Hon: Nätverkande, kallas det.

Som att försöka förklara bibeln för djävulen, antar jag.

/K

7 kommentarer:

  1. "Professionell godhet" låter som prostitution om du frågar mig...

    SvaraRadera
  2. Hon verkar ond, den Parisa.

    SvaraRadera
  3. >>Andy: Nej, men hon vill gärna att andra ska tro det. I själva verket är hon snäll som en kattunge. Under markatta-fasaden hon satt upp, alltså.

    /K

    SvaraRadera
  4. Hur ska du bli e godare människa undrar jag?

    SvaraRadera
  5. Om ditt "nya och snälla" sätt var att håna dina vänner så kan man säga att du har en hel del att jobba på.

    SvaraRadera
  6. >>CONAN: Äsch, jag säger bara så om henne för att jag vet att hon kan ta det!

    >>Anonym: På en massa sätt. Så många att jag förmodligen får skriva ett eget blogginlägg om det. "Håll utkik"!

    /K

    SvaraRadera
  7. men berätta mer om blodgivningen, hur tog du det? (valfritt skämt här om det tar emot att vara ärlig)

    SvaraRadera