Hej Kristofer!
På den tyska livsmedelskedjan Lidl – eller som jag lite skämtsamt brukar kalla den: ”Fidl”, eftersom varorna är frontade med samma passion som i en pesetasbutik i Havanna (facit: ingen passion alls) – säljs de här motivlackade toalocken.
På bilden visas ett smakfullt airbrushat motiv föreställande strand och hav. Notera sjöstjärnan i bild, som leder till intressanta Freudianska teorier, och förstås det gamla logementsskämtet där rövhål liknas vid en ”chocolate starfish”.
Det finns ett brett utbud av toalettlock på Lidl. Förutom strandtemat finns det även kattungar, eller delfiner som hoppar i vattnet. Jag tycker dessa är fantastiska investeringar, liksom att Lidls marknadsavdelning kläckt payoffen ”Sitt vackert!” om produkten i sitt reklamblad.
Och med de här hypnotiskt tilldragande motiven kan ni alltid räkna med att killarna fäller ner locket efter sig! Ni tjejer fattar vad jag snackar om! Va, va? Just det!
(Humor som bygger på igenkänningen att kvinnor och män härstammar från olika planeter, jag tror starkt på det som kommande koncept.)
/K
Ser jag rätt om jag säger att det ser ut som att även insidan av locket har ett motiv? Om det nu är så, kommer det då inte att locka till att ha locket uppfällt istället? Är det samma motiv på in- och utsida? Ser fram emot svar.
SvaraRadera>>Fredrik: Tyvärr köpte jag aldrig locket ifråga så jag kan inte bekräfta din tes, men av bilden att döma ser det onekligen så ut. Det raserar min manligt/kvinnligt-vinkel så jag låtsas helt enkelt inte om att jag sett det.
SvaraRadera/K
Du får gärna maila svar till mig cejt84@hotmail.com /Penny
SvaraRadera>>Penny: Exakt vad är det jag ska svara på? Förstår inte riktigt. Vilken var frågan? Om det nu är mig den är ställd till?
SvaraRadera/K